Jultips nr 1: Fin presentask!

Hej bloggläsare!
jag är sjuk idag så jag satte mig och julpysslade en stund. Då kom jag på att jag skulle göra en snygg presentask att ha t.ex. småprylar som man ska ge bort i julklapp. Nu till jul ska jag nog ge lite tips, hehe ^^
Här är den när den är färdig (klicka för större):
-

Det du behöver är:
Julpapper, rätt mycket.
Tejp eller lim
Sax
Oboyburk i papp

1. Börja med att snabbt skölja ur pappburken med vatten och torka ur den med hushållspapper fort som attan!
2. Ta av locket (såklart) och mät ut papper som om du skulle slå in den. Klipp ut pappret.
3. Rulla pappret runt lådan/burken och tejpa. Klipp nu i varje hörn utav pappret som är över hålet i burken och vik in, tejpa.
4. Vik in botten och tejpa. Sätt på locket, sen är det klart.
5. Om du vill, kan du som jag, "pimpa" den lite genom attt locka ett snöre och sätta dit, eller varför inte sätta på guldstjärnor och annat?! :)

I asken/lådan/burken kan du nu lägga i julklapparna och ställa under granen. Jättefint :)

J ♥

Kommentarer
Postat av: Jasmine

sv: Hahha god no! Gud va pinsamt om ens förälder skulle läsa bloggen XD

2008-12-02 @ 16:39:39
URL: http://problematicgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0