Varm choklad en söndagskväll

Hej läsare <3
Vad gör jag nu då, jo, jag dricker varm choklad. Nyss fick jag för mig att fixa en riktigt god choklad med grädde och allt. Sagt är gjort. Jag gick och gjorde mig en choklad och fotade den, nu sitter jag här och bloggar. Tänkte ge ut ett jättegott recept på choklad som jag gör ibland. Ha en bra kväll, hörs imorgon :D<3

Varm choklad (1 kopp)
-Kopp, rätt så stor
-Mjölk
-Grädde
-Oboy

Börja med att vispa ihop grädde och mjölk till
ett skumm. Värm i micron på högsta effekt i ca 1 ½ minut.
Håll uppsikt så det inte "kokar" över. Ta ut muggen och blanda
i Oboy-pulvret ordetligt. Spritsa grädden snyggt över chokladen.
Strö över lite oboy-pulver alt. riven choklad på grädden.
Drick! :)

Varm choklad med grädde <3
FOTO AV MIG; jozzieplace.blogg.se (C)
-Inte så dåligt gjort av mig, som bara är ca 14 år?! (:

Kommentarer
Postat av: Lisa

Taack :D En Canon EOS 400D, snygg blogg du har :)

2009-01-18 @ 19:05:10
URL: http://liszy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0